středa 30. května 2012

Krémová pomazánka z uzeného lososa



Den došel do času, kdy jsme se začali poohlížet po nějaké chutné svačince. V chlebníku se krčilo pár housek od včerejška, nebyly tvrdé, ale svůj nejlepší čas 
už měly za sebou. Jelikož neradi vyhazujeme jídlo, rozhodl jsem se je spotřebovat.
Vyrazil jsem tedy do ulic. Cestou se mi zrodil v hlavě nápad - nějakou 
pomazánku z rybek by to chtělo... Zamířil jsem tedy k našim dvorním dodavatelům do GastroCZ.
"Zdravím, honí nás mlsná, něco bychom si dali, možná - máte toho vašeho fajnového uzeného lososa?"
Odpověď mne trochu zarazila: "Je vyprodaný, jestli myslíte plátky, ale mám tu super 
uzené kousky na salát!"
Super uzené kousky na salát??? To zní zajímavě!
Sergej přerušil mé  myšlenky a hlásí: "Moment, dám vám ochutnat!"
Na misce přede mnou je nádherný kousek uzené ryby... Vložím rybu do úst, kousnu, převrátím v puse a...
EXPLOZE CHUTI!!!
Dlouho jsem nejedl tak skvěle vyuzenou rybu! Použitá je stejná technologie, jako u 
jejich vyhlášených plátků. Ovšem odřezky jsou poněkud tučnější, což při nasolení a 
vyuzení vyvolá neskutečnou chuťovou bohatost.
"No to je přesně ono, dejte mi čtvrt kila prosím!"...
Zaplatil jsem oproti plátkům směšnou částku a už běžím pro zbytek surovin. Udělám totiž pomazánku z uzeného lososa.

Co budeme potřebovat ?


250 gr uzených kousků lososa (doporučuji od GastroCZ)
1 kelímek žervé
1 kelímek husté 15% zakysané smetany
hrst snítek kopru
1/2 limetky

Postup:





Vařte jako Jammie, takže žádné zbytečné zdržování! Oberte kopr z tlustých stonků 
rozsekejte ho nadrobno. Přihoďte do mísy, do které jste vyklopili oba kelímky s žervé a smetanou, rychle promíchejte.



Uzeného lososa posekejte na drobné kousky, žádná hitparáda, prostě jak to sedne, tak to sedne a na prkénku pokapejte šťávou z limetky, promíchejte rukou a přihoďte k připravenému krému.
Vše opět rychle promíchejte a nechte odstát. Tentokrát žádná dochucovadla, losos je slaný dost a vše ostatní mu dodáme smetanou, koprem a limetkou. Výsledkem bude plná, velmi svěží chuť!

Včerejší housky nakrájejte na plátky a pánev rozpalte na 160st. 
Nasucho opečte a dejte stranou. Stejně tak poslouží jakékoliv pečivo, toastový chléb, tmavá bagetka, prostě co kdo má rád, nicméně doporučuji opéci.


















Koupili jsme si tvořítka za pár korun, tak je hned vyzkoušíme. 
Do formičky opatrně lžičkou vložíme směs, trochu upěchujeme a za pomoci lžíce, kterou tlačíme na směs, pomalu formičku vysunujeme nahoru, a tvar je hotov.
Ozdobíte snítkou kopru a rozkrojenou limetkou, přidáte na sucho opečené toasty a... Tradá! Fantastická svačinka, snídaně, večeře, či pohoštění se může servírovat!

Garantuji vám, že budete opravdu nadšeni!

A to všechno dohromady nás stálo 20 minut času.

Dobrou chuť! ;-)

foto: Boris Stojanov, Marcela Borýsková
Autor textu: Boris Stojanov, Marcela Borýsková

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkujeme za vaše příspěvky. Tým GastroCZ